Ladybird GAGAH..! Aku Cinta Beliau..!


Ladybird jatuh sakit. Sumpah sedih. Apakah… salah aku…? Adakah aku sering menyakiti Ladybird ? Melukai beliau dengan selalu tak panaskan enjin sebelum bertolak meluncur ke pejabat  setiap pagi ? Adakah sebab aku sangat jarang memandikan beliau sampai beliau berbau dan dimalukan di khalayak parkir ? Adakah sebab aku selalu isi minyak separuh ? Adakah.. adakah..??

Ladybird tidak seperti Punch Rempit Anod. Ladybird sudah menginjak 13 tahun.  Jangan risau. Kau tidak tua. Cuma terlebih umur jer ! Tapi tak segan berlari di jalan-jalan lebar atau sempit ibu kota. Jatuh terduduk, tertiarap, terbang sudah biasa bagi Ladybird. Ladybird juga pengumpul kertas-kertas denda DBKL. Kesian Ladybird. Sudah tua pun mahu disaman lagi. Apa takde hati perutkah si pegawai-pegawai pihak berkuasa tempatan ini mahu berkasar dengan si tua ?

Nampak gayanya Ladybird kena bedridden lagi minggu ini. Sudah aku carikan tempat yang terbaik buat Ladybird. Kamon Ladybird ! Jangan khuatir..kau akan cepat sembuh !

Kudaku lari gagah berani…!!!


12 responses to this post.

  1. Posted by kinell136 on April 7, 2009 at 10:47 AM

    Semoga cepat sembuh Ladybird.

  2. Posted by anz on April 7, 2009 at 10:49 AM

    aku kasihan melihat kesedihan yg melande dirimu sahabatku….hati ini longlai dan lemah…umpame ikan lage yg tercempak keluar dari botol tmpat ie berenang….ingin saje air mate ini dirembeskan keluar…tp ape kan daye….itu bukan motor aku…

    ayuh berikan nyawe padenye….jgnlah ia same seperti nasib si lebahijau….yg kini tempatnye die sebelah meja pingpong didepan kandang kucing…..

  3. si lebah hijau abg tu sy tgk dah lama tertiarap di sebelah meja pingpong itu..kasihan..hati saya pilu..

    yer…sama2 laa kite doakan..baru sebentar td doctor di bengkel telepon, kos pembedahan ladybird mencecah ratusan ringgit..adehhh..aku tak tahan..!
    rahim ladybird mengalami calar balar akibat berlaku pergeseran yang kuat..

  4. Posted by anz on April 7, 2009 at 11:03 AM

    hah…rahim…aku agak terkilan mendengarnye….harap ko tabah dan menyesall pe yg telah berlaku…si lebahijau akan kembali bernyawe….lepas dibedah pakar2 dari puspakom nanti…

  5. kalu dah rahim truk… kena buang trus ni.. kalu di simpan pun, pasti akan kelukaan lg..

  6. jangan…jangan terus dibuang..kecil hati ladybird mendengar nnt..
    lagipun itu adalah pusaka org tua…jgn kata ladybird..org tua pun marah dgr kalo buang..

    biarkan ladybird berehat dulu..biasalah..luka org beranak pun boleh sembuh..ini kan pula rahim terkoyak..

  7. weeiii badigol!!! Rahim org branak, kalu luka truk, berdarah tak henti, kena buang trus tau.. jgn memainnnnnnnnnnnnnnn.. kalu tak pandai, jgn ckp..
    Haaaaaa..kan dah kena marah…hahahahaha..i’m sorrryyyyyyyyyyy😀

  8. rahim maarop marah baca entri ko ni..

  9. Rahim maarop memang cepat pemarah..mujur ade mustafa maarop..😉

  10. Posted by chewa on April 12, 2009 at 1:11 AM

    mlm ni hatiku gundah rul!!

    aedes tunggangan ku ditimpa musibah..
    koyak lagi la poket aku bln dpn..

    tgh on da way nk g kje td, boleh ter-eksiden..merempuh sebuah moto jipang milik budak cina kje kahsoh..
    rabak cover set dpn..handle plak lari kaw2 pnya..naseb aku x injured..

    aedes ku telah menambahkn lg kebencian dihati ini…nmpk gayanya tranformasi aedes kpd belalang juta harus dipercepatkn..

  11. aedes ko kena denggi ke?

  12. mana mungkin nyamuk pun boleh kena aedes bang..kalo ladybird kena aedes mgkin laa..pasal nyamuk dah gigit..
    nyammuuuukkk jahat…! (kata ah long cina kedai moto sentul)
    hahahaha..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: