Wahhh…Aku Dihina !


Tengah sedap-sedap mengular adik kesayanganku YM tanya apa cerita dinner smlm. Dengan rasa rindu lama tak jumpa aku tanya laa adik aku tengah buat ape. Mesranya adik aku jawab.

Adik tengah tengok penghargaan polis terhadap abg !

Kerana telah berjasa kepada negara !

Benarkah aku dah berjasa kepada negara ? Ayat adik aku memang skema. Semacam mengundang rasa marah tidak bertempat jer mendengar kata-kata yang patriotik macam gitu. Memang menghanyutkan jiwa dengar berjasa kepada negara !

Padahal tenghari tadi lagi macik aku dah anta sms bagitau ada 2 surat saman sampai umah. Aku tanya adik aku apa kesalahan saman tu. Sengaja adik aku menegaskan ;

Kalo tak bayo nanti kena jail ! HAHAHAHA. Letak moto tak kena tempat.

Kesalahan itu memang sengaja disengajakan. Dah memang ari-ari aku parking moto kat situ.

Kepada En Polis,

Andai ada diskaun barang seposen dua, sudilah apa kiranya pihak tuan melupuskan saja saman tersebut memandangkan saya ni cuma seorang anak yatim.

Bukanlah saya tanak bayar, saya ingat hujung tahun ni lepas dapat bonus saya bayarlah semua sekaligus. Tidak kurang walau seposen dan saya tak mintak simpan baki kalo ade terlebih.

Akhir kata saya kepilkan gambar kawan abg ni sebagai kenangan kita bersama.

bang tolak motor yer bang...

bang tolak motor yer bang...

Saya yang bakal bayar saman,

Si Disaman !


12 responses to this post.

  1. aku pun baru je dihina… oleh Jabatan Pengangkut Jalan..
    gara-gara memarkir kereta secara hensem bergaya di tempat bas ekpsres keluar masuk di Terminal Bas Larkin.. hampeh!

  2. saman ekor ke saman mende weh? aku telah disaman sejak bln 8 thn lepas. tp xbayar2. sbb ayah aku kate saman ekor xpyah bayar. ala, sbaner ayah aku kedekut nk bayar 300 tuh, sbb die yg bawak kete time tuh. dammm

  3. razif,
    Jabatan Pengangkut Jalan telah saman ko juga ? Maknanya ko juga telah berjasa kepada negara. SYABAS !!!

    awe,
    ni bukan saman ekor laa we..ni saman tulen…!
    ko share laa sama bapak ko byr..hehehe..

  4. aiyo, share ka? mana mau. 300 tuh.. aku kemut. hahaha. aku tau

  5. jabatan pengangkut jalanraya suke-suke je saman aku, padahal salah aku sikit je.. lain kali bagi nasihat je dah la..

  6. wah…negara kini mempunyai rakyat yang sangat suka berbuat jasa terhadap negara..Nama2 kalian patutnya dikukir buat tatapan generasi akan datang…wakakaka

  7. Hi, nice post. I have been thinking about this issue,so thanks for sharing. I’ll certainly be subscribing to your blog.

  8. ukir kat mana ?
    tugu negara dah penuh nama !

  9. mana lagi kalau x kat balai polis..hgahaha

  10. Posted by abdul halim on June 27, 2010 at 4:20 PM

    bila pengambilan olis trafik

  11. Posted by abdul halim on June 27, 2010 at 4:22 PM

    polis trafik ni kalau kejar orang bukan main lagi

  12. Posted by abdul halim on June 27, 2010 at 4:25 PM

    pengambilan polis trafik ni macam mana dia pakai sijil spm kredit ke atupun lulus kesemuanya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: