Aku Marah Bila….


Seronok bila dapat jumpa kawan-kawan lama. Lagi seronok bila dapat kumpul ramai-ramai pastu ada aktiviti nyanyi reramai.

Jadi tak seronok bila dalam ramai-ramai tu ada sorang yang tak datang. Jadi lagi tak seronoknya pulak bile die mmg sengaja TANAK datang. (alamak…berbunyi ketegasan di situ..) Tambah tak seronoknya pulak die memilih untuk berhibur dengan kawan yang lain yang ntah bile berjanjinya.

Perbuatan die memang mengundang pawaka kemarahan. Bayangkan kolam hati kami semua rasa bertakung kekecewaan dek perangai jengkel orang itu. Kepala kami bercelaru sebab telah dimungkiri janji secara tidak bersalah dari si pelaku. Si tertuduh siap buat muka angkuh lagi pastu.

Walaupon ramai rakan-rakan sepersengalan datang, tapi tetap tak menyamai “swinging bowl” ni sorang..!

Aku & kawan-kawan lain KACIWA !!!

37 responses to this post.

  1. sungguh mulia pe’el dan amalan orang itu..

  2. orang itu mmg bermakam wali…!
    mulia kan hati org tu…
    ishhh….mmg kite tak jd marah pd org itu…

  3. makamnya terlalu tinggi dan kita ni hanya bagaikan binatang sembelihan yang halal darahnye, die memang dalam kelasnye tersendiri, hatta die yg merencanakan segala kesengsaraan dalam hidup kite..

    -bole plak die karaoke dgn geng opis die, tp dgn kite die xnak, mentang2 aku x bape nak muat pakai baju jenama ‘biji benih’.. hahaha!

  4. ajip,
    sukarnya aku nak gambarkan perasaan kite semua.
    boleh dikatakan ahli rumah skang bermuram durja selepas insiden mlm itu.
    smuanya sulit & sukar ditelah perbuatannya.

    beliau kini mengikat kontrak dgn jenama pakaian “biji benih” itu. sampaikan tidak mahu pergi ambik lesen dgn che wa sbb che wa tidak memakai jenama itu. hampir saban malam che wa meratap di atas perubahan org itu.

  5. Posted by peraran on May 8, 2009 at 11:11 PM

    ORG ITU MEMANG PALATTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Posted by peraran on May 8, 2009 at 11:12 PM

    ORANG ITU MEMANG PALATTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!

  7. Posted by peraran on May 8, 2009 at 11:14 PM

    PALATTTTTTTTT LAGI

  8. Posted by chewa on May 9, 2009 at 6:51 PM

    org itu mmg pa alip lam alip ta…

    wahai “org itu”!! ko mmg pendurhaka…

  9. sabar wahai abg peraran..

  10. Posted by peraran on May 10, 2009 at 6:53 PM

    pertama sekali aku ingin memohon maaf kepada semua terutama kepada penulis blog ini kerana kekasaran dan keterlanjuran bahasa, aku tidak berniat pun, hanya kerana aku merasai tempiasnya apa yang berlaku terhadap mangsa-mangsa kejadian, walawpun dibatasi laut cina selatan. bygkan baru org lain yg kena aku dh overreact, kalu aku sendiri yg kena secara langsung, ‘KANANG ANAK LANGKAU, JUGAH ANAK BARIENG’, tafsir la sendiri. AWAS!!!!!!!!!!!!!!!

  11. yo,
    kami faham pastinya cerca & hamun kau sebanyak butir-butir pasir di laut cina selatan terhadap orang itu.

    kawan-kawan,
    inilah kelemahan kite anak-anak semenanjung. tidak belajar peribahasa-peribahasa di negeri malaysia timur sana. sangat terkesima aku dengar.

    karam singh walia,
    mintak tolong anda semak matan peribahasa ini. siapa perawinya ?

  12. kepalatannya semakin diternak-ternak..

    -aku sirap bile nengok mamat2 maktab pakai baju jenama “biji benih”..

  13. level ” ORANG ITU ” tuu jip !

  14. Posted by peraran on May 11, 2009 at 3:51 PM

    baju biji benih ek, nanti aku usha kt parkson sibu, nak tau gak apa aura yg ada, bukan calang-calang kot si pemakainya, yg pendek nampak tinggi, manah gamal, kulit ada panau nampak licin, muka ganas jadi jambu

  15. hahaha…manah gamal tuuuu..
    yg jahat pun bleh nampak jd warak yo…

    errrr….sibu ade parkson ?
    kira besar jugak laa kot sibu ni yer…

  16. wah! wah! wah!……..

  17. Posted by peraran on May 12, 2009 at 11:51 AM

    sibu ada parkson, ada giant gak, tu je la, ada la lagi shopping cmplex yg besar2 tp local punye, besar gak la sibu ni kalu nk banding dgn sekinchan serambi mekah

  18. sekinchan serambi mekah..?
    aku rasa org itu msti terbakar bulu dada dgr ko sebut serambi kat sekinchan tuu…

    org itu mmg manah gamal…!!!

  19. teringin aku nak pegi sekinchan serambi mekah.. kat mane ek?
    korang penah pg ke? apsal tak ajak aku…

  20. kalo aku ckp org itu angkuh kang…org itu marah….tp tengok laa cara die komen ni…
    membingitkan hati pembaca tegar blog agungnya doa ibu..

  21. siape orang itu????? aku ingin tahu

  22. sudah gaharu cendana pula….sudah laa tahu..buat-buat BODOH pula..

  23. aku tidak tahuuu!!!!!!!!! bak kate ustaz abdullah khairi….hehehe

  24. aku rasa org itu ni sedang menunggu depan pc menanti ade reply komen ni…laju plak org itu komen arini…

  25. harap ahli parlimen semua boleh kawal perasaan ye. ahli parlimen klang kalau nak menegur ahli parlimen sekinchan, ada caranya.

    ahli parlimen peraran,

    buaya jangan la bawak masuk dalam dewan yang mulia ini.. sekali ngap, habis x bersisa ahli parlimen sekinchan tu karang.. hahaha!

  26. yeah siapakah orang itu? mari kite lihat siape yg kena…wakakaka

  27. ada betolnya juga cadangan ahli parlimen kota tinggi sana..

    buaya usah dibawak masuk..nanti tinggal janggut saje parlimen sekinchan itu…
    maklumlaa janggutnya kan panjang..

  28. Posted by butterfingers on May 12, 2009 at 2:03 PM

    walaupun aku tiada ditempat kejadian… tetapi aku dapat merasai kekecewaan kawan2… tak dpt aku byg kan kalau aku berada disana… pasti kekecewaan menguasai diri… org itu mmg sudah berubah… sanggup dia melukakan hati kwn2 yang sudah lama dikenali hati budi nye… org ini mmg tidak patut berada diatas muka bumi ini… hahaha… janji perlu di tepati… tiada lg personaliti yg dulu… mari kite boikot!!!!! hahah… minta sidang dewan buat usul undi tidak percaya pada org ini…

  29. wahhh…asun pun sudah gunakan “orang itu”
    hampir berkaca mata aku membaca komen asun..rasa terharu..tp lebih sedih lagi bile mengenangkan kelaku buruk “orang itu”

  30. peh, asun cikgu kaunseling sekolah tampinese rovers pun dah join gak… pawaruk!

  31. Posted by peraran on May 12, 2009 at 11:23 PM

    wah ramai gak ahli parlimen mencelah rini, ni memang isu panas ni, aku sbg ahli parlimen peraran sgt berssetuju terhadap usul undi tidak percaya terhadap orang itu, lantang plak dia rini ek, aku bukan sengaja nk bawak masuk, buaya tu yg nk masuk sndiri, almaklumla protes, jenama tak laku, org manah gamal dh tak nak pakai cap croc dh, tukar cap lain

  32. Posted by butterfingers on May 13, 2009 at 1:29 AM

    minta speaker dewan buat segera undi tidak percaye…. ramai ahli parlimen menyokong usul ini untuk di bahas…. harus kite nyah kan org yg tidak menepati janji… bagaimana mahu berkhidmat utk rakyat kalau janji dgn kwn2 tidak di tepati… janji hanya tinggal janji…. cakap tak serupa bikin…kekecewaan terus menebal terhadap sikap orang itu….

  33. Posted by peraran on May 13, 2009 at 11:35 AM

    org itu munafik

  34. undi tidak percaya terhadap AP Sekinchan (model jenama “biji benih”) rasanya agak ringan, die buat bodoh je… saya cadangkan kita semua dakwa AP Sekinchan di mahkamah jenayah berat, kita ada AP Kampung Kerdas untuk mewakili kita sebagai pendakwa raya, mesti bole menang punye aaa.. abis la, kena penjara la AP Sekinchan.. Hidup Manah Gamal!

    Tuduhan terhadap AP Les Sekinchan : Membatalkan “business leisure trip” pada saat akhir (yang bertentangan dengan perjanjian sebelum itu) menyebabkan kerugian berbillion dollar di kalangan rakan kongsi.

  35. […] memang MANAH GAMAL !!! 13 05 2009 Sudah berpuluh-puluh komen dah aku tengok dalam entri https://agungnyadoaibu.wordpress.com/2009/05/05/aku-marah-bila/ “. Aku rasa dah tak boleh tampung lagi dah kemarahan si pengomen-pengomen tegar blog […]

  36. Posted by skob on August 30, 2009 at 9:51 PM

    tak baik bersangka buruk…..

  37. Posted by amir on August 31, 2009 at 9:19 AM

    wahai akop.jgn dikasihani org itu.
    ahli dewan maklum…adelah bersangke buruk itu tidak baik..
    tetapi ade baiknyer kami burukkan saje prngai buruk org itu..
    supaye mnjadi iktibar ahli mnjaga janji…ayatul munafiku salasa bukan rabuuu..
    salah satu apabile berjanji ia (org itu) mungkiri….

    sikap sperti ini tidak boleh kiter biarkan dan xperlu ade org yg mnyokong…
    sgt setuju jike kiter dakwe pelaku ini kemuke pngadilan…

    jika tidak,,,pelaku akan ttp dgn pemunafikan yg nyata dan sesat lagi mnyesatkan selama-lamenyer…
    niat ahli adelah sgt suci sesuci safi balkis disapu pada muker utk hilngkan kekotoran…
    agar pelaku insaf dan kembali kepangkuan jalan lalu mmbuang tabiat buruk dan hinanyer itu…

    setiap pesalah wajib dihukum.
    pelaku trg2an bersalah dan bgge dgn ksalahan tanpa ade secubit rase malu dan segan trhadap bukan saje ahli dewan hatta Rabbi…

    inagtlah wahai pelaku dan org yg mmpertahankan si pelaku…
    kalau pun terlepas dari hukuman duniawi,hukuman akhirawi pasti akan datng jua dan mmperlihatkan tiada yg benar mlainkan yg benar2 sahaja…

    kepada mangse yg terlibat,truskan usaha anda mghukum pelaku munafik ini..

Leave a Reply

