CUTI SEKOLAH KATANYA…


Dari aku buang masa melunjur kaki dekat opis, baik aku blogging kejap. Budak-budak sekolah  skang tengah cuti sempena cuti sekolah. Aku pun cuti jugak. Banyak kali jugak cuti secara senyap-senyap. Tapi aku bukan meraikan untuk budak sekolah. Aku raikan untuk cikgu sekolah.

Cikgu Peraran cuti, Cikgu Beruang pun balik cuti, Cikgu Asun pun cuti. Cikgu Razif jer blom lapor diri lagi. Bila dah balik macam-macam cerita. Macam-macam gaya.  Macam-macam resam. Macam-macam senda gurau pun ada.

Kena gelak tu jangan cakap laa. Memula Cikgu Asun kena gelak sebab simpan lagu Aizat dalam henpon. Sejak bercinta mungkin Asun tidak lagi seperti dulu. Asun tidak lagi INDIE. Tiada lagi Butterfingers. Tiada lagi Bitter Sweet. Mungkin lebih berbunyi Aizat. Mengapa Asun ? Jawab sajalah persis judul lagu Aizat ~ Fikirlah.

Satu lagi, tak baik menghina orang nak buat baik. Sangat tak permai akhlak ada ciri-ciri macam tu. Boleh ko gelakkan kawan ko bacakan doa untuk kesejahteraan & keselamatan ko ?

Can u bilivvvv it ?

Aduhai…nasiblah baik kawan ko yang bacakan doa tu tak pandai berkecil hati. Tersentap aku dengar ko ketawa cam gitu.Tak takut ker risiko azab dari TUHAN ko gelakkan orang macam gitu bang ?

Berikut adalah senarai aktiviti PIBG kami ;

  1. Main futsal lawan team Shah. Kalah bermaruah.
  2. Karaoke ~ Aku terlepas sesi pertama kat MUTIARA. Sesi kedua dekat REDBOX. Mesyuarat sangat lancar.
  3. Pergi kenduri kawin Sulhi. Masing-masing sakan bergaya ngalahkan pengantin !
  4. Shopping 3 hari berturut-turut. ~ Tidak dapat tidak untuk dielakkan ~ Sangat SUCCESS !

Memang indah kenangan bile kumpul ramai-ramai. Kata Anod ~ Ini Kisah Klasik Untuk Masa Depan. Kata Asun ~ Next agenda ialah next cuti sekolah. WAKAKAKA.

yang kalah duk atas..yang menang duk bawah

yang kalah duk atas..yang menang duk bawah

mujur muat kamera

mujur muat kamera

suka sangat anod bila kamera amek gambar dia

suka sangat anod bila kamera amek gambar dia

17 responses to this post.

  1. tebal sebab pakai baju tebal-tebal…HEHEHEHE..tapi comel bukan ? WAKAKA..
    anod ialah sumber gelak ketawa..HAHAHAHA..

  2. aduhh.. korang having fun lagi dikala cuti sekolah ini.. aku jugak yg sangap gile.. roger2 la aku woii.. aku nk join jugakkk..

  3. razi, kalo nak join kena bayar yuran keahlian, x mahal, RM200 sebulan, bole bayar kat aku.. memang kena bayar kat aku sorang je pun

  4. tu baru yuran keahlian..
    kalo ko gagal dalam kehadiran memang parah la ko kena jadi modal dalam blog ni..mcm yang “ORANG ITU” kena smpai 71 komen…disebabkan ketidakhadiran die..

  5. alah bukan sengaje tak hadir…ade appointmen lain, padahal aku dah bgtau kat pemilik blog….tp kalu ko nak join kene bg full komitmen utk keriangan bersame…hahahaha

  6. btol tu..full komitmen…dgr tak tu kawan-kawan ?
    org itu ckp kena bg full komitmen tau…!
    jangan mungkir janji..

  7. Posted by chewa on June 14, 2009 at 4:24 AM

    menarik ayat tu..”kna bg full commitment, utk keriangan bersama”..
    harap “sejarah” yg menidakkan ayat torsobut tidak berulang..

  8. baikk lahh.. tapi yuran keahlian tu agak tinggi dan tak kene dengan ekonomi semasa.. ape kate kalau aku jd ahli free seumor hidup? pasal comitment jgn risau.. sure aku boley handle with care punya..

  9. Posted by peraran on June 15, 2009 at 12:27 AM

    ISTAJIB DU’AANA YA ALLAH FI HAZAL YAUMIL MUBARAK

    DEMI PERSAHABATAN

  10. HAAA..ELOK SANGAT LAA DOA TU…

    DEMI PERSAHABATAN YEKKKK…????!!!????

    BALA AOK…!!! NGATA KOI…!!!

  11. “AMINN YA RABBAL ‘ALAMINN”

  12. skarang baru ko nak aminkan…
    aritu bukan main lagi ko gelakkan aku…
    aku TERANIAYA..!

  13. aku pun meng-AMIN-kan jugak doa tu..

  14. aku x faham , kenapa ni?

  15. Posted by butterfingers on June 21, 2009 at 9:35 PM

    pergh!!! anod pakai seluar jeans sial….hahahah…

  16. anod yang ko kenal dulu takde dah bang…

  17. Posted by butterfingers on June 22, 2009 at 7:59 PM

    betul ar rul… anod dh berubah la…. hahah… seluar jeans tu… baju kemeja… ye la bau baju bundle pun dh tak bleh nak hidu kan….hahah…

Leave a Reply

