DEMI AKOB 400km terlalu kecik !


Pada Jumaat yang sudah-sudah…penulis dan rakan-rakan telah bertindak TAK TERCAPAI dek AKAL. Demi sahabat cikgu AKOB yang semakin KALIS RINDU dengan kami yang sekaligus  membuatkan kami ingin menterjemahkan erti tagline kami “ DUIT BOLEH CARI, PERSAHABATAN LEBIH PENTING “ kepada cikgu AKOB.

Tak tunggu lama untuk dapat keputusan yang jumhur, bergegas selepas Anod pulang dari mencari nafkah terus kitorang menuju ke aMUORica.

Ini memang RARE. Buat keputusan sekelip mata terus ke JOHOR. Macam tak caya jer kitorang sampai ke rumah AKOB. Sungguh pun AKOB begitu beriya-iya berdalih tanak bagi kitorang datang. Malam tu saja kitorang meredah 400km demi AKOB. Bukan setakat KM (kilometer) jer RM pun melayang dengan senafas jer. Singgah R & R Jejantas Ayer Keroh, terpukau pulak dengan  Al Ikhsan kat sana. TARUS memasing beli beg. Ini semua usaha atas tagline ” DUIT BOLEH CARI  PERSAHABATAN LEBIH PENTING “ . Aduhhh.masakkk !!! Bila kitorang tengok beg yang kitorang beli tu sampai bebila pun akan ingat ni laa beg yang aku beli masa pergi umah AKOB dulu.

AKOB jamu kitorang dengan MURTABAK SINGAPORE dan SATAY. Tang satay tu yang tak tahan tuu, pesan sesiap ko jangan datang reramai tau. Aku beli satay untuk korang jer tau. WAKAKAKA. Murtabak hadir atas permintaan Che Wa. Terima kasih AKOB. Terima kasih juga pada ibubapa AKOB yang setia menunggu ketibaan kitorang sungguh pun dah lewat malam.

Memang susah nak lupa perjalanan kitorang malam tu. SUMPAH NOSTALGIK !

Jenuh kami pelawa AKOB pulang ke KL, namun HAMPA !


Entri lain aku nak cerita pasal HIKAYAT AKOB KELENTONG BUDAK.

8 responses to this post.

  1. Posted by amir on October 7, 2009 at 12:10 AM

    Pergh…besar sungguh pngorbanan blogger demi erti persahabatan…
    tapi mgaper akop tidak sudi ke KL??adekah akop mmndang enteng persahabatnnyer…
    Wallahualam…

  2. Posted by butterfingers on October 7, 2009 at 1:02 PM

    akob dh tak nak dtg kL…. dia dh lupe memember…. dia mmg dh lupe daratan… ingat laut je…hehe..

  3. apsal aku x diberitau tentang pengembaraan geng ini?

  4. pengembaraan ini jip sebenarnya spontan jer…tghari decide ptg trus gerak..sbb nak ilang kan boring…tapi SUKSES..!!!

  5. Posted by am on October 8, 2009 at 8:44 PM

    kiciwa gua tak dpt join, ada projek len

  6. Posted by peraran on October 9, 2009 at 1:11 AM

    ajak la akob lepak kl cuti bln 12 ni

  7. Posted by chewa on October 9, 2009 at 7:10 PM

    ape la pulop alasan yg akob create nnt..hahaha…
    tggu sajaaaaaaaaaaaaaaaaaa……

  8. demi akob, tampoi – kulai x jauh… mmg x jauh pun.. hehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: