KISAH DUA CELEBRITI PALING TOP TANJUNG KARANG


Kehidupan di ibu negara dewasa kini memang semakin mencabar. Kalau tak pandai memilih kawan memang buruk nasib hidup di ibu negara ini. Aku bersyukur ada teman-teman sekufu yang boleh kata memang berlatar belakang pendidikan di IPTA menetap di ibu negara ini.

Paling kurang orang kata ada jugak yang boleh bagi nasihat kalau terlajak dari landasan. Tapi kawan yang seorang ni bukan saja berijazah dengan kepujian malah berbakat dalam lakonan juga.

Kalau tengok gaya dia, cara dia mengajuk aksi seseorang, memang aku cakap kau Rosyam Noor pun boleh meleleh air mata tengok bakat lakonan dia ditandingi. Kalau bab bergaya pun memang dah cas-cas selebriti. Tapi bergaya tak salah kan !

Gaya dia buat memek muka, cara dia berbicara dengan body gesture memang buat aku nak cakap Farid Kamil atau Eizlan Yusof tak layak menang anugerah pelakon terbaik. A.R Badol lagi laa toksah cakap.

Aku rasa dia tak sedar dia ada bakat lakonan. Kalau diberi peluang memang aku yakin dia boleh pergi jauh. Sebab aksinya, tutur bicaranya, raut wajahnya memang digilai-gilai.

“ Anod, ko boleh pergi jauh laa kalo tengok cara ko. Berlakon memang cukup hebat ko skarang eh. Pandai main tutur kata. Aku suka tengok lakonan ko ”

“ Ahh ko ada jer nak mengata aku.”

“ Betol Nod. Aku rasa kalau ko dah terkenal nanti mesti orang kampong ko semua bangga. Dalam Tanjung Karang ni selain dari Mohd Amri Yahyah, Mohd Anuar Maulan pun dah turut terkenal.”


Lepas aku cakap camtu, terus Anod tak layan aku sembang.

 

“ Mak aih…belom top lagi dah tanak sembang dengan aku dah…”

 

17 responses to this post.

  1. Posted by kinell136 on November 3, 2009 at 7:48 PM

    Siapa tak kenal JehANOD Miskin.

  2. Posted by chewa on November 3, 2009 at 8:40 PM

    kohkohkohkoh….

    “ Mak aih…belom top lagi dah tanak sembang dengan aku dah…”

    i loikeee this stmt….wakakakasss

  3. jehANOD miskin? haha, up sikit jadi azwANOD hj ali.. sentap mak! buat blog maki-maki, nangis kat melodi

  4. anod mmg layak dapat anugerah skrin

  5. anod mmg berbakat.tunggu time menang anugerah je

  6. Posted by peraran on November 4, 2009 at 12:37 AM

    anod nak sainnnnnnnnn

  7. hahahaha…dah memacam nama lak yg sesuai dengan anod ni…jehANOD miskin laa..azwANOD hj ali laa..jangan lupa kekawan…setiap ari isnin jam 9 mlm di tv3 BIONOD..BIONOD tauu…! bukan BIONIK..

  8. aku harap anod tak pandai menyanyi…jangan sampai jadi sharifah aiNOD pulak…

  9. Posted by chewa on November 4, 2009 at 3:53 PM

    cayalaa…jehaNOD, azwaNOD hj ali, bioNOD..plg x thn..sapirah AiNOD..
    huahuahuahuahuahua…..

  10. che wa…
    nama pun celebriti…
    nama pena pun mestilah yg mengancam-mengancam punya…😉
    kalau laa MOHD AMRI YAHYAH tu tak top main bola sebab score masa MESIA lawan manchester YO-nited, dah tentu TANJUNG KARANG cuma memuja MOHD ANUAR MAULAN..ANUAR zain nak buat ape puja…TANJUNG KARANG mari nih…

  11. masuk pkr ganti anuar ibrahim.. GEMPA BUMI POLITIK terus Malaysia!

  12. sabar jip..die pun dah duk kementerian dah skang ni..tak lama lagi tercebur dalam politik laa tu..bukak satu KEMENTERIAN HIBURAN…!

  13. die punye policy : wasting taxpayers’ money

  14. Posted by kinell136 on November 4, 2009 at 10:03 PM

    Jangan lupa Anod juga dah ada antivirus sendiri. NOD32. Gile ah ping pong.

  15. brotherhood of nod jgn dilupa.. command & conquer

  16. Posted by amir shis on November 11, 2009 at 5:00 PM

    oh xsngke anod sudah popular…
    anod wajar dicalonkan sbg artis popular sepanjang zaman.
    dunia dan akhirat!

  17. Posted by butterfingers on November 16, 2009 at 2:01 AM

    jgn di lupe kan sebagai pelakon, selebriti dan seorang gabenor di USA… ArNOD Schwarzenegger… hahaha…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: