RSVP ohh RSVP


Kenduri kendara detik-detik ini memang semakin mencanak-canak. Dapat kad pun seronok ada lain macam sikit. Tengok bentuk kad pun macam-macam.

Dalam banyak-banyak jemputan tu ada jugak yang tercatat RSVP.  Jenuh jugak aku tanya member apa benda yang diakronimkan RSVP ni. Tuan punya kad pun tergelecek nak jawab.Sungguh pun aku tau laa RSVP tu function dia kalo nak datang bagitau. Aku cuma berteka teki RSVP tu stands for what.

Aku kongsi laa sama-sama. Lepas aku klik search jer kat Gugel rupanya bukan bahasa kita daa.

Literally RSVP means ;

The term RSVP comes from the French expression “Répondez S‘il Vous Plaît”, meaning “please respond”. If RSVP is written on an invitation it means the invited guest must tell the host.

Demikian lah maksudnya RSVP ni…😉



One response to this post.

  1. Posted by rzf on December 20, 2009 at 4:10 PM

    dlm filem ape tah ade ckp pasal ni.. RSVP.. search engine baru ke GUGEL tu? hahaha

Leave a Reply

